Czy fundacja musi mieć NIP?

Proces rejestracji fundacji nie należy do łatwych ze względu na ilość dokumentów i czynności, które trzeba wykonać. Jednym z obowiązków jest zgłoszenie fundacji w celu nadania jej numeru NIP.

Każda fundacja, stowarzyszenie czy klub sportowy musi posiadać Numer Identyfikacji Podatkowej – NIP.  Jest on potrzebny w kontaktach z urzędami, instytucjami czy kontrahentami.

Fundacja podczas wpisu do KRS automatycznie otrzymuje numer NIP. Inne organizacje rejestrowane np. w starostwie muszą złożyć do Urzędu Skarbowego zgłoszenie na wniosku NIP-2.

Fundacja do Urzędu Skarbowego musi złożyć natomiast wniosek NIP-8 z danymi dodatkowymi w celu uzupełnienia np. numer rachunków bankowych, miejsce przechowywania dokumentacji rachunkowej, przeważający rodzaj działalności statutowej (kod PKD).

Numer NIP i inne ważne dane fundacji można sprawdzić w publicznym rejestrze elektronicznym Krajowego Rejestru Sądowego na stronie Ministerstwa Sprawiedliwości.