Proces cyfryzacji w Polsce postępuje w bardzo szybkim tempie. Modernizacja i unowocześnianie administracji państwowej zauważyli już wszyscy obywatele. Nowym kolejnym narzędziem, które ma ułatwić, usprawnić i przyspieszyć komunikację głównie między organami administracyjnymi, a nieadministracyjnymi jest skrzynka do elektronicznych doręczeń. E-doręczenia fundacja również musi z nich korzystać?
Nowe jednostki wpisywane do KRS po 5 lipca 2022 roku będą posiadały obowiązek korzystania z e-doręczęń od dnia swojej rejestracji. wszyscy przedsiębiorcy wpisani wcześniej do KRS w tym m.in. fundacje, stowarzyszenia i spółki prawa handlowego używać e-doręczeń będą zobowiązane od 1 października 2022 roku.
Fundacje powinny zatem wypełnić i złożyć odpowiedni wniosek o założenie indywidualnej skrzynki e-doręczeń. Taka skrzynka to indywidualny adres wydawany przez dostawcę usług zaufania. Korzystanie z niej jest w pełni bezpieczne i poufne, a wiadomości otrzymują status urzędowego potwierdzenia doręczenia, które jest równoważne z doręczeniem tradycyjnego listu poleconego. Dzięki e-doręczeniom można wysyłać korespondencję, jak również otrzymywać wiadomości i pisma z urzędów. W programie jest możliwość przechowywania i archiwizacji korespondencji, dlatego nie należy bać się o ewentualne jej zagubienie.
Na prośby naszych Klientów specjaliści pomagają w wypełnieniu i złożeniu wniosku o e-doręczenia fundacjom oraz w samej aktywacji skrzynki. Zapraszamy do kontaktu fundacje, które potrzebują pomocy w tym zakresie.