Elektroniczny system KRS został wprowadzony w celu usprawnienia procedur rejestracyjnych, aktualizacyjnych oraz wielu innych związanych z prowadzeniem firm w Polsce. Modernizacja systemu KRS trwała dosyć długo, ale warto było poczekać, aby system działał sprawniej.
Jedną z zapowiadanych zmian jest umożliwienie przeprowadzenia procedury rejestracji fundacji w systemie PRS.
O tym pisaliśmy tutaj.
Warto zaznaczyć, że decydując się na założenie fundacji przez Internet trzeba pamiętać o konieczności posiadania podpisu umożliwiającego potwierdzenie tożsamości oraz wysłanie niezbędnych wniosków i formularzy rejestracyjnych.
Do wyboru mamy:
- profil zaufany
- kwalifikowany podpis elektroniczny
Wielu przedsiębiorców oraz właścicieli fundacji decyduje się na wyrobienie kwalifikowanego podpisu elektronicznego, ponieważ posiada on szersze zastosowanie:
- możliwość zawierania umów
- możliwość podpisywania dokumentów
- załatwianie spraw sądowych
- załatwianie spraw urzędowych
i wiele innych usprawniających prowadzenie fundacji.